Jan 24, 2014

Terlalu Lelah..

Di taksi yang sudah melipir di terminal 3 Bandara Soekarno Hatta..

Pak Supir Taksi: Sudah sampai, mbak..
Saya: *tersadar* *cepet beresin tab yang lagi dipakai* Oh iya, Pak..
Pak Supir Taksi: Jangan sampai ada yang ketinggalan ya mbak.
Saya: *mengangkat tas* *kaki udah keluar satu* Makasih ya Pak..
Pak Supir Taksi: Mbak....
Saya: Ya...
Pak Supir Taksi: Mbak belum bayar, mbak..
*bengong*

Demi apa saya lupa bayar taksi?
&(*%##^*)_&^%
Mungkin saya terlalu lelah.. :p

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Di medan selera sebelah hotel..

Saya: Char Kuey Teow satu ya..

*Tidak berapa lama, datanglah pesanan saya*

Abang Char Kuey Teow: Lima ringgit kak..
Saya: Iya, terimakasih ya.. *kemudian bersiap makan*

Abang minuman: Nak minum apa kak?
Saya: Teh tarik ice lah.. Sikit icenya ya..

*Tidak berapa lama, datanglah pesanan saya*

Abang minuman: Dua ringgit kak..
Saya: Iya, ini saya pay Char Kuey Teow masih ada change. Ambil saja.

*abang minuman menuju ke abang char kuey teow*
*ngobrol*
*ngobrol serius*
*abang char kuey teow mendekati saya*

Abang Char Kuey Teow: Akaaaak, akak ni belum bayar Char Kuey Teownya. Bagaimana bisa bayar Teh Tariknya?
Saya: HAH?? *yampun saya maluuuu* *getok2 kepala sendiri*

)*^#^*)*^$$
Mungkin saya terlalu lelah.. :p

Senyum dulu ah.. :)

No comments:

Post a Comment